Att tillåta byte av objekt i en TE Viewer-ingång

Att ställa in byte av objekt i en TE Viewer-ingång

Den här lathunden är till för dig som har web-adminbehörighet och hanterar din fakultets TimeEdit Viewer-ingångar.

Logga in i TimeEdit Viewer med ditt nivå 2-konto. Om du loggar in från Lunds universitets översiktssida, använd Admin-ingången längst upp till vänster.

Välj den ingång i vilken du vill tillåta LUCAT-inloggade ändra objekt på sina bokningar.

Gå till Admin-fliken -> Visa & Dölj -> Ändra och bocka i ”Ändra objekt på bokningar”.

Välj vilka objekt en LUCAT-inloggad skall tillåtas ändra ur drop-down menyn ”Lägg till typ”. Tänk på att olika bokningsmallar har olika objektstyper för nästa samma sak. För att tillåta ändring av vad en bokning skall handla om, behöver tex byte tillåtas för så väl Lokalbokningsaktivitet, Orsak, Undervisningstyp och webbokningsaktivitet väljas, under förutsättning att du verkligen vill att alla typerna skall gå att ändra.

Spara inställningarna längst ner på Admin-fliken.