Att ändra bokningstexter i ditt schema

(… och på dina lokalbokningar)

Personal från EHL, Konstnärliga fakulteten, LTH, Medicinska fakulteten och Samhällsvetenskapliga fakulteten har möjlighet att redigera de fritextfält som finns på bokningarna i TimeEdit. Arbetar du på någon av dessa, gör du så här för att redigera bokningstexterna:

• Gå till önskad webbingång i TE Viewer
  • Gå till Konto-> Logga in och logga in med ditt LUCAT-ID och lösenord.
  • Gå till valfri ingång och sök ut de bokningar du vill ändra texten på.
  • Klicka på bokningen vars text du vill ändra i schemat. Du får nu upp ett fönster som visar bokningen.
  • Klicka på ”Ändra”. Du kan nu redigera fritextfälten på bokningen.

Ändra objekt som till exempel personal eller undervisningstyp på en bokning

I några av ingångarna kan du även justera vissa objekt på bokningarna. Vilka objekt som du får ändra, beror på vilken fakultet du arbetar på och vilken ingång du arbetar i. Arbetar du på en av de fakulteter som tillåter byte av objekt, gör du så här för att byta objekt på en bokning:

• Gå till Konto-> Logga in och logga in med ditt LUCAT-ID och lösenord.
  • Gå till din fakultets TimeEdit Viewer-ingång och sök ut de bokningar du vill ändra objekt på.
  • Klicka på bokningen vars objekt du vill ändra i schemat. Du får nu upp ett fönster som visar bokningen.
  • Klicka på ”Ändra”.
  • De objekt du tillåts ändra, visas nu med ikoner för lägg till, ta bort eller ändra bredvid objektet.
  • Gör de ändringar du önskar genom att klicka på ikonerna för det du önskar göra.
  • Spara genom att klicka på ”Klar” längst ner på sidan.